środa, 12 września 2018

Rzecznik Praw Konsumenta - jak, gdzie i kiedy do niego napisać?

Cześć! :)
   Dziś post nietypowy, ale myślę, że przydatny. Zauważyłam, że wpisy o tym jak zareklamować produkt z Zalando oraz jak dokonać reklamacji u fryzjera cieszą się ogromną popularnością, dlatego postanowiłam iść za ciosem.
  Zapewne nie raz ktoś z Was chciał zareklamować przedmiot, ale nie wiedział jak się za to zabrać lub zrobił to, ale jego reklamacja została odrzucona. I pewnie słyszeliście też o takim tworze jak Rzecznik Praw Konsumenta, ale... czy on w ogóle istnieje? Jak do niego napisać? Czy on w jakiś sposób pomoże? Czy za to się płaci?
Otóż ten wpis powstał po to, żeby rozwiać część Waszych wątpliwości i pokazać Wam w jaki sposób poradzić sobie z nieuczciwymi kontrahentami.

   Z porady Rzecznika Praw Konsumenta korzystałam w swoim życiu dwa razy. Raz dotyczyła ona kwestii medycznych i o tym nie będę się rozwodzić, natomiast innym razem sprzętu elektronicznego. Kupiłam laptopa, który zepsuł się raz, więc odesłałam go na gwarancję. Laptopa naprawiono i odesłano. Kiedy drugi raz zaczął się sypać widziałam, że coś jest z nim nie tak i najlepiej będzie, jeżeli sklep zwróci mi za niego pieniądze. Pytanie tylko jak to zrobić, bo dobrze wiemy, że sklepy nie lubią oddawać pieniędzy (zwłaszcza tych większych kwot) i jeżeli mają taką możliwość to chętniej naprawą sprzęt, niż zwrócą gotówkę. I wtedy zaczęłam przeszukiwać Internet, aby dotrzeć do Rzecznika, który teoretycznie powinien mi pomóc.


  1. Adres mailowy, pod który powinniśmy napisać to: porady@dlakonsumentow.pl . Ważne, abyśmy precyzyjnie opisali całą sytuację i co chcemy uzyskać. Na odpowiedź czeka się przeważnie kilka dni.
  2. Co fajne - odpowiedź, którą uzyskujecie jest poparta konkretnymi paragrafami, których możecie użyć podczas sporu ze sprzedawcą, ale oprócz treści z kodeksów są również komentarze specjalistów, tak aby wszystko było jak najbardziej zrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego.
  3. To nic nie kosztuje, porada jest darmowa. 
  4. Ekspert nie napisze za nas gotowego pisma, które wystarczy, że wydrukujemy i wyślemy. On po prostu odpowie na naszą wiadomość mailową.
  5. Nawet najbardziej konfliktowi sprzedawcy (czego Wam nie życzę), zaczynają rozmawiać w zupełnie inny sposób, kiedy dostają pismo poparte paragrafami.  
   Moja sprawa zakończyła się sukcesem. Udało mi się odzyskać pieniądze, a w to miejsce kupiłam inny sprzęt. Dlatego, jeżeli nie wiecie jak ugryźć kwestię reklamacji, czy Wam ona przysługuje, co zrobić kiedy została odrzucona, a jesteśmy przekonani, że nam się ona należy - nie zastanawiajcie się i piszcie. Trzeba walczyć o swoje ;).

2 komentarze:

  1. Pierwszy raz mam z tym stycznośc i fajnie, ze to opisałas :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/09/oswietlenie-w-mieszkaniu-jak-dobrac.html

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie korzystałam, ale raz zrobiła to moja koleżnka i niesamowicie jej pomogli( dostała zwrot pieniędzy za towar )

    OdpowiedzUsuń

środa, 12 września 2018

Rzecznik Praw Konsumenta - jak, gdzie i kiedy do niego napisać?

Cześć! :)
   Dziś post nietypowy, ale myślę, że przydatny. Zauważyłam, że wpisy o tym jak zareklamować produkt z Zalando oraz jak dokonać reklamacji u fryzjera cieszą się ogromną popularnością, dlatego postanowiłam iść za ciosem.
  Zapewne nie raz ktoś z Was chciał zareklamować przedmiot, ale nie wiedział jak się za to zabrać lub zrobił to, ale jego reklamacja została odrzucona. I pewnie słyszeliście też o takim tworze jak Rzecznik Praw Konsumenta, ale... czy on w ogóle istnieje? Jak do niego napisać? Czy on w jakiś sposób pomoże? Czy za to się płaci?
Otóż ten wpis powstał po to, żeby rozwiać część Waszych wątpliwości i pokazać Wam w jaki sposób poradzić sobie z nieuczciwymi kontrahentami.

   Z porady Rzecznika Praw Konsumenta korzystałam w swoim życiu dwa razy. Raz dotyczyła ona kwestii medycznych i o tym nie będę się rozwodzić, natomiast innym razem sprzętu elektronicznego. Kupiłam laptopa, który zepsuł się raz, więc odesłałam go na gwarancję. Laptopa naprawiono i odesłano. Kiedy drugi raz zaczął się sypać widziałam, że coś jest z nim nie tak i najlepiej będzie, jeżeli sklep zwróci mi za niego pieniądze. Pytanie tylko jak to zrobić, bo dobrze wiemy, że sklepy nie lubią oddawać pieniędzy (zwłaszcza tych większych kwot) i jeżeli mają taką możliwość to chętniej naprawą sprzęt, niż zwrócą gotówkę. I wtedy zaczęłam przeszukiwać Internet, aby dotrzeć do Rzecznika, który teoretycznie powinien mi pomóc.


  1. Adres mailowy, pod który powinniśmy napisać to: porady@dlakonsumentow.pl . Ważne, abyśmy precyzyjnie opisali całą sytuację i co chcemy uzyskać. Na odpowiedź czeka się przeważnie kilka dni.
  2. Co fajne - odpowiedź, którą uzyskujecie jest poparta konkretnymi paragrafami, których możecie użyć podczas sporu ze sprzedawcą, ale oprócz treści z kodeksów są również komentarze specjalistów, tak aby wszystko było jak najbardziej zrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego.
  3. To nic nie kosztuje, porada jest darmowa. 
  4. Ekspert nie napisze za nas gotowego pisma, które wystarczy, że wydrukujemy i wyślemy. On po prostu odpowie na naszą wiadomość mailową.
  5. Nawet najbardziej konfliktowi sprzedawcy (czego Wam nie życzę), zaczynają rozmawiać w zupełnie inny sposób, kiedy dostają pismo poparte paragrafami.  
   Moja sprawa zakończyła się sukcesem. Udało mi się odzyskać pieniądze, a w to miejsce kupiłam inny sprzęt. Dlatego, jeżeli nie wiecie jak ugryźć kwestię reklamacji, czy Wam ona przysługuje, co zrobić kiedy została odrzucona, a jesteśmy przekonani, że nam się ona należy - nie zastanawiajcie się i piszcie. Trzeba walczyć o swoje ;).

2 komentarze:

  1. Pierwszy raz mam z tym stycznośc i fajnie, ze to opisałas :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/09/oswietlenie-w-mieszkaniu-jak-dobrac.html

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie korzystałam, ale raz zrobiła to moja koleżnka i niesamowicie jej pomogli( dostała zwrot pieniędzy za towar )

    OdpowiedzUsuń