poniedziałek, 21 stycznia 2013

To co kocham...

Dzisiejszy post miał być poświęcony kosmetykom, ale uświadomiłam sobie, że nie napisałam jeszcze ani jednej notki o tym co kocham, czyli książkach. Czytanie to jedna z moich największych pasji, której staram się nie zaniedbywać i ciągle rozwijać. Chyba nigdy nie pisałam na ten temat, ponieważ czytając kreuję swój hermetycznie zamknięty świat w którym jestem ja i bohaterowie. Zawsze staram się ukształtować indywidualne zdanie na temat książki i nie lubię kierować się opinią innych.  Będąc na filologii, ciężko jest znaleźć czas na czytanie innych dzieł niż "Kroniki Galla Anonima","Boska komedia" czy " Kazania Sejmowe". Jednak w wolnych chwilach staram się jak tylko mogę, żeby przeczytać coś krótkiego na odstresowanie. Ania zrobiła kiedyś test odnośnie książek postanowiłam również się sprawdzić .Oto efekty:
  
1) Twoja ulubiona książka - Nie mam ulubionej.
2) Książka, którą lubisz najmniej - "Miłość czy pieniądze?" R.Makowski.
3) Książka, która Cię kompletnie zaskoczyła - "Czarne czerwone śmierć" H. Hassenmüller.
4) Książka, która przypomina Ci o domu - "Apetyt na kwaśne winogrona" I.Matuszkiewicz.
5) Książka non-fiction, której czytanie sprawiło Ci niekłamaną przyjemność - Nie przeczytałam takiej.
6) Książka, przy której płaczesz - "Harry Potter i Książe Półkrwi" J.K. Rowling.
7) Książka, przez którą trudno przebrnąć - "Wybrana" P.C Cast.
8) Mało znana książka, która nie jest bestsellerem, a powinna nim być - Nic nie przychodzi mi do głowy.
9) Książka wielokrotnie przez Ciebie czytana - Nigdy nie wracam po raz drugi do tej samej książki.
10) Pierwsza książka przeczytana przez Ciebie - Kopciuszek.
11) Książka, dzięki której zaraziłaś się czytaniem - C.V.Ziegesar " Plotkara", Harry Potter.
12) Książka, która tak wycieńczyła Cię emocjonalnie, że musiałaś przerwać jej czytanie lub odłożyć na jakiś czas -G. Masterton - "Święty Terror".
13) Najukochańsza książka z dzieciństwa - Baśnie Andersena
14) Książka, która powinna się znaleźć na obowiązkowej liście lektur w szkole średniej - "Przeżyłam Oświecim" K.Żywulska.
15) Ulubiona książka traktująca o obcych kulturach - brak.
16) Ulubiona książka, którą sfilmowano - "Trzy metry nad niebem" F.Moccia
17) Książka, którą sfilmowano i zrobiono to źle - "Desperacja" S. King, C.V.Ziegesar " Plotkara".
18) Twoja ukochana książka, której już nie można kupić - Nie mam takiej.
19) Książka, dzięki której zmieniłaś zdanie na jakiś temat - "Krzywe 10" E.Nowak.
20) Książka, którą byś poleciła osobie o wąskich horyzontach myślowych - "Weronika postanawia umrzeć"  P.Coelho.
21) Książka, która przyniosła Ci wielką przyjemność, ale wstydzisz się przyznać, że ją czytałaś - brak.
22) Ulubiona seria wydawnicza - Nie mam takiej.
23) Ulubiony romans - Nie czytam romansów.
24) Książka, która okazała się jednym wielkim oszustwem - "Czarownica z Portobello" P.Coelho.
25) Ulubiona autobiografia/biografia - brak.
26) Książka, którą chciałabyś przeczytać, a jeszcze nie jest napisana - brak.
27) Książka, którą byś napisała, gdybyś umiała - Zbyt wiele odpowiedzi krąży mi po głowie, nie umiem się określić .
28) Książka, której przeczytania bardzo żałujesz - Nie żałuję żadnej przeczytanej książki. 
29) Autor, którego omijasz - S.Meyer.
30) Autor, którego wszystkie książki czytasz - Staram się czytać książki różnych autorów, nie nastawiam się konkretnie na jednego .

Teraz podzielcie się ze mną swoimi ulubionymi tytułami książek z chęcią przeczytam coś z polecenia ;)



21 komentarzy:

  1. Część z wymienionych książek czytałam. Niektóre mi się spodobały, niektóre nie. To zależy chyba od gustu. Z książek, które bym Ci poleciła, to takie: "Lot nad kukułczym gniazdem", "Pamiętnik narkomanki", "Piosenki dla Pauli", "Zdążyć przed Panem Bogiem", "Alchemik", "Stowarzyszenie Umarłych Poetów", "Szepty w ciemności", "Kwiaty na poddaszu", i większość książek Grocholi.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja polecę CI nowpść J.K Rowling Trafny Wybór bardzo ciekawa książka pokazująca życie

      Usuń
  2. Również unikam książek p. Meyer. Dla mnie są sztuczne...
    "26) Książka, którą chciałabyś przeczytać, a jeszcze nie jest napisana - brak."
    W tym haśle chodzi np. o film, na podstawie którego fabuły można by napisać książkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się,że raczej o kontynuację jakiegoś cyklu . Test jest zaczerpnięty z Internetu ,także ciężko mi stwierdzić "co autor miał na myśli?";)

      Usuń
  3. Ja jestem zauroczona książką: "Kato-tata. Nie pamiętnik". Wstrząsająca, ale warta przeczytania..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię książki,które potrafią mnie poruszyć,skłonić do refleksji. Następuje wtedy moment,kiedy kładę się spać i nie mogę zasnąć,gdyż rozważam wszystkie wątki w utworze ;)

      Usuń
  4. '50 twarzy Greya'- milion kobiet szaleje na tle książki którą napisała James. Nie czytałaś jeszcze ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki nie czytałam za to przeglądałam recenzje i zdania były naprawdę podzielone . Mam nadzieję,że uda mi się ją gdzieś upolować i przeczytam ją w niedługim czasie ;)

      Usuń
    2. Ja polecam, od razu po przeczytaniu pojechałam po drugą i trzecią część :) Miałabym prośbę abyś napisała swoją opinię na jej temat i uczucia, które w Tobie wzbudziła :)

      Usuń
    3. Nie ma sprawy , zabiorę się za nią po sesji ;)

      Usuń
    4. dziękuję :)

      Usuń
    5. książka świetna :)

      Usuń
  5. Jeśli miałabym wyeliminować wszelakie książki socjologiczne, psychologiczne i pedagogiczne, to zostają mi historyczne :) Uwielbiam biografie, Kinga, a ostatnio mój faworyt, to Mario Vargas Llosa (w pełni zasłużony Nobel)
    Obserwuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na studiach miałam zajęcia z komiksu, nasza cudowna pani Profesor od współczesnej zaszczepiła w nas miłość do owego gatunku. Polecam:
    1. Fun Home, Alison Bechdel ( uważam, że to arcydzieło, pamiętnik genialnej pisarki, która opowiada o dzieciństwie z homoseksualnym ojcem)
    2. Maus, Art Spiegelman (kolejne arcydzieło, opowiada o czasach wojny, życiu w obozie)
    3. Persepolis, Marjane Satrapi, dziewczynka opowiada o swoich przeżyciach podczas rewolucji islamskiej

    jest wiele genialnych komiksów, które opowiadają o naprawdę ważnych rzeczach, sprawach, zdarzeniach, a są niedoceniane, nieznane...

    Na studiach na pewno będziesz miała z nimi styczność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z komiksami miałam do czynienia jedynie w dzieciństwie. Całkiem interesująca alternatywa, dzięki ;)

      Usuń
  7. Wierne Tobie anonimki mają coś wspólnego z literaturą no proszę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to bardzo pozytywne zaskoczenie ;)

      Usuń
  8. ale masz ładne włosy ;)
    też lubię czytać ;)
    moje ulubione to oczywiście wszystkie części Harrego Pottera, książki Nicholas'a Sparksa, Moniki Szwai, Barbary Erskine i Jeffery'ego Deaver'sa ;)
    fajnie tu u Ciebie
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz przepiękne włosy ;) Ja książek raczej nie czytam z braku czasu, ale moja mama uwielbia i czasem zaglądałam jej przez ramię do 'Jeśli doczekam jutra' - wzruszająca i dramatyczna książka, w sumie dokumentalna.

    OdpowiedzUsuń
  10. All too often, we get set in a workout routine and disc
    order for p90x we stop seeing box and use basic
    defense techniques in order to get your blood pumping. Minerals:
    Minerals also help to the third phase consists of foods that are
    low in fat and that contain a mix of complex carbohydrates and lean proteins.


    My web blog: alejense

    OdpowiedzUsuń

poniedziałek, 21 stycznia 2013

To co kocham...

Dzisiejszy post miał być poświęcony kosmetykom, ale uświadomiłam sobie, że nie napisałam jeszcze ani jednej notki o tym co kocham, czyli książkach. Czytanie to jedna z moich największych pasji, której staram się nie zaniedbywać i ciągle rozwijać. Chyba nigdy nie pisałam na ten temat, ponieważ czytając kreuję swój hermetycznie zamknięty świat w którym jestem ja i bohaterowie. Zawsze staram się ukształtować indywidualne zdanie na temat książki i nie lubię kierować się opinią innych.  Będąc na filologii, ciężko jest znaleźć czas na czytanie innych dzieł niż "Kroniki Galla Anonima","Boska komedia" czy " Kazania Sejmowe". Jednak w wolnych chwilach staram się jak tylko mogę, żeby przeczytać coś krótkiego na odstresowanie. Ania zrobiła kiedyś test odnośnie książek postanowiłam również się sprawdzić .Oto efekty:
  
1) Twoja ulubiona książka - Nie mam ulubionej.
2) Książka, którą lubisz najmniej - "Miłość czy pieniądze?" R.Makowski.
3) Książka, która Cię kompletnie zaskoczyła - "Czarne czerwone śmierć" H. Hassenmüller.
4) Książka, która przypomina Ci o domu - "Apetyt na kwaśne winogrona" I.Matuszkiewicz.
5) Książka non-fiction, której czytanie sprawiło Ci niekłamaną przyjemność - Nie przeczytałam takiej.
6) Książka, przy której płaczesz - "Harry Potter i Książe Półkrwi" J.K. Rowling.
7) Książka, przez którą trudno przebrnąć - "Wybrana" P.C Cast.
8) Mało znana książka, która nie jest bestsellerem, a powinna nim być - Nic nie przychodzi mi do głowy.
9) Książka wielokrotnie przez Ciebie czytana - Nigdy nie wracam po raz drugi do tej samej książki.
10) Pierwsza książka przeczytana przez Ciebie - Kopciuszek.
11) Książka, dzięki której zaraziłaś się czytaniem - C.V.Ziegesar " Plotkara", Harry Potter.
12) Książka, która tak wycieńczyła Cię emocjonalnie, że musiałaś przerwać jej czytanie lub odłożyć na jakiś czas -G. Masterton - "Święty Terror".
13) Najukochańsza książka z dzieciństwa - Baśnie Andersena
14) Książka, która powinna się znaleźć na obowiązkowej liście lektur w szkole średniej - "Przeżyłam Oświecim" K.Żywulska.
15) Ulubiona książka traktująca o obcych kulturach - brak.
16) Ulubiona książka, którą sfilmowano - "Trzy metry nad niebem" F.Moccia
17) Książka, którą sfilmowano i zrobiono to źle - "Desperacja" S. King, C.V.Ziegesar " Plotkara".
18) Twoja ukochana książka, której już nie można kupić - Nie mam takiej.
19) Książka, dzięki której zmieniłaś zdanie na jakiś temat - "Krzywe 10" E.Nowak.
20) Książka, którą byś poleciła osobie o wąskich horyzontach myślowych - "Weronika postanawia umrzeć"  P.Coelho.
21) Książka, która przyniosła Ci wielką przyjemność, ale wstydzisz się przyznać, że ją czytałaś - brak.
22) Ulubiona seria wydawnicza - Nie mam takiej.
23) Ulubiony romans - Nie czytam romansów.
24) Książka, która okazała się jednym wielkim oszustwem - "Czarownica z Portobello" P.Coelho.
25) Ulubiona autobiografia/biografia - brak.
26) Książka, którą chciałabyś przeczytać, a jeszcze nie jest napisana - brak.
27) Książka, którą byś napisała, gdybyś umiała - Zbyt wiele odpowiedzi krąży mi po głowie, nie umiem się określić .
28) Książka, której przeczytania bardzo żałujesz - Nie żałuję żadnej przeczytanej książki. 
29) Autor, którego omijasz - S.Meyer.
30) Autor, którego wszystkie książki czytasz - Staram się czytać książki różnych autorów, nie nastawiam się konkretnie na jednego .

Teraz podzielcie się ze mną swoimi ulubionymi tytułami książek z chęcią przeczytam coś z polecenia ;)



21 komentarzy:

  1. Część z wymienionych książek czytałam. Niektóre mi się spodobały, niektóre nie. To zależy chyba od gustu. Z książek, które bym Ci poleciła, to takie: "Lot nad kukułczym gniazdem", "Pamiętnik narkomanki", "Piosenki dla Pauli", "Zdążyć przed Panem Bogiem", "Alchemik", "Stowarzyszenie Umarłych Poetów", "Szepty w ciemności", "Kwiaty na poddaszu", i większość książek Grocholi.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja polecę CI nowpść J.K Rowling Trafny Wybór bardzo ciekawa książka pokazująca życie

      Usuń
  2. Również unikam książek p. Meyer. Dla mnie są sztuczne...
    "26) Książka, którą chciałabyś przeczytać, a jeszcze nie jest napisana - brak."
    W tym haśle chodzi np. o film, na podstawie którego fabuły można by napisać książkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się,że raczej o kontynuację jakiegoś cyklu . Test jest zaczerpnięty z Internetu ,także ciężko mi stwierdzić "co autor miał na myśli?";)

      Usuń
  3. Ja jestem zauroczona książką: "Kato-tata. Nie pamiętnik". Wstrząsająca, ale warta przeczytania..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię książki,które potrafią mnie poruszyć,skłonić do refleksji. Następuje wtedy moment,kiedy kładę się spać i nie mogę zasnąć,gdyż rozważam wszystkie wątki w utworze ;)

      Usuń
  4. '50 twarzy Greya'- milion kobiet szaleje na tle książki którą napisała James. Nie czytałaś jeszcze ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki nie czytałam za to przeglądałam recenzje i zdania były naprawdę podzielone . Mam nadzieję,że uda mi się ją gdzieś upolować i przeczytam ją w niedługim czasie ;)

      Usuń
    2. Ja polecam, od razu po przeczytaniu pojechałam po drugą i trzecią część :) Miałabym prośbę abyś napisała swoją opinię na jej temat i uczucia, które w Tobie wzbudziła :)

      Usuń
    3. Nie ma sprawy , zabiorę się za nią po sesji ;)

      Usuń
    4. dziękuję :)

      Usuń
    5. książka świetna :)

      Usuń
  5. Jeśli miałabym wyeliminować wszelakie książki socjologiczne, psychologiczne i pedagogiczne, to zostają mi historyczne :) Uwielbiam biografie, Kinga, a ostatnio mój faworyt, to Mario Vargas Llosa (w pełni zasłużony Nobel)
    Obserwuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na studiach miałam zajęcia z komiksu, nasza cudowna pani Profesor od współczesnej zaszczepiła w nas miłość do owego gatunku. Polecam:
    1. Fun Home, Alison Bechdel ( uważam, że to arcydzieło, pamiętnik genialnej pisarki, która opowiada o dzieciństwie z homoseksualnym ojcem)
    2. Maus, Art Spiegelman (kolejne arcydzieło, opowiada o czasach wojny, życiu w obozie)
    3. Persepolis, Marjane Satrapi, dziewczynka opowiada o swoich przeżyciach podczas rewolucji islamskiej

    jest wiele genialnych komiksów, które opowiadają o naprawdę ważnych rzeczach, sprawach, zdarzeniach, a są niedoceniane, nieznane...

    Na studiach na pewno będziesz miała z nimi styczność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z komiksami miałam do czynienia jedynie w dzieciństwie. Całkiem interesująca alternatywa, dzięki ;)

      Usuń
  7. Wierne Tobie anonimki mają coś wspólnego z literaturą no proszę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to bardzo pozytywne zaskoczenie ;)

      Usuń
  8. ale masz ładne włosy ;)
    też lubię czytać ;)
    moje ulubione to oczywiście wszystkie części Harrego Pottera, książki Nicholas'a Sparksa, Moniki Szwai, Barbary Erskine i Jeffery'ego Deaver'sa ;)
    fajnie tu u Ciebie
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz przepiękne włosy ;) Ja książek raczej nie czytam z braku czasu, ale moja mama uwielbia i czasem zaglądałam jej przez ramię do 'Jeśli doczekam jutra' - wzruszająca i dramatyczna książka, w sumie dokumentalna.

    OdpowiedzUsuń
  10. All too often, we get set in a workout routine and disc
    order for p90x we stop seeing box and use basic
    defense techniques in order to get your blood pumping. Minerals:
    Minerals also help to the third phase consists of foods that are
    low in fat and that contain a mix of complex carbohydrates and lean proteins.


    My web blog: alejense

    OdpowiedzUsuń